Γκριζάροντας

griz

Η προκλητικότητα του ρεπορτάζ με τον διαβόητο πλέον Μαρίν Μέμα έγκειται τόσο στο γεγονός για το πώς διήλθε των ελληνικών συνόρων ενώ εκκρεμεί εις βάρος του απόφαση μονίμου απέλασης απ’ τη μια και απ’ την άλλη την διαστρέβλωση ιστορικών δεδομένων ώστε να δημιουργήσει την αίσθηση στο κοινό ακρόασης της εκπομπής του ότι η Πρέβεζα είχε αλβανική παρουσία και τεκμηριώνεται η διεκδίκηση της στα πλαίσια της αλβανικής εθνικιστικής πλατφόρμας. Μπορεί η προσοχή των ελληνικών μέσων ενημέρωσης να έπεσε στο πρώτο θέμα που προκύπτει και χωρίς να λαμβάνουν υπόψη ότι ούτε τα σύνορα είναι απολύτως στεγανοποιημένα αλλά επί το πλείστον η διαδικασία έκδοσης ταξιδιωτικών εγγράφων στην Αλβανία είναι διάτρητη και αίολη πράγμα το οποίο με πάμπολλες περιπτώσεις βεβαιώνεται.

Δεν ήταν το μοναδικό βέβαια περιστατικό με εστίαση την Πρέβεζα. Λίγες εβδομάδες πριν ο Ταχίρ Βελίου, του Κινήματος για την Ενωμένη Αλβανία είχε κάνει ανάρτηση όπου την Ελληνική σημαία που είχαν αναρχικοί καταστρέψει στην Πρέβεζα την 25η Μαρτίου, παρουσίαζε ως έργο δικού του πυρήνα εκεί. Προφανώς μπορεί να πρόκειται για σπέκουλα καθώς εντόπισε τις φωτογραφίες στο διαδίκτυο αλλά μπορεί και αλλιώς να έχουν τα πράγματα αλλά δεν είναι το παρόντος.

Δεδομένου ότι ο Πρωθυπουργός Ράμα έχει άμεσες και έμμεσες αναφορές σχετικά με εδαφικές αδικίες που έχουν γίνει στην Αλβανία απ’ την Ελλάδα και η προβολή του ρεπορτάζ του Μέμα έγινε σε κανάλι που όλοι στην Αλβανία γνωρίζουν ότι ανήκει στον Ράμα και η συντακτικές πολιτικές του εγκρίνονται απ’ τον ίδιο, σε συνδυασμό με την κρατική ανάμειξη στην γνωστή ιστορία με τα βοηθήματα ιστορίας και γεωγραφίας που λαθραία επιχείρησαν να εισαγάγουν στην Ελλάδα, φαίνεται ότι υπάρχει ένα σχέδιο για δημιουργία εντυπώσεων στο εσωτερικό της Αλβανίας. Επιδιώκει να δημιουργήσει στην ουσία μια γκρίζα απόχρωση για την Ήπειρο. Στη Θεσπρωτία με τα γνωστά τερτίπια του συμμάχου του Ιντρίζι, στα Ιωάννινα με την στρεβλή ανάγνωση της ιστορίας του Αλί και στην Πρέβεζα ( Αμβρακικός κόλπος είναι η εμμονή της εθνικιστικής προσέγγισης απ’ τους αλβανούς ιστορικούς και γεωγράφους) με τον Μέμα και άλλους. Εξ άλλου ζωγράφος ο ίδιος ξέρει από ανάμειξη χρωμάτων. Είναι και τα μαθήματα αναβίωσης του Νεοθωμανισμού απ’ τον μέντορα του Ερντογάν.

Το ζήτημα είναι λεπτό καθώς με το θόρυβο που ακολουθεί τέτοιες φτηνές προβοκάτσιες στα ελληνικά και ομογενειακά ΜΜΕ ενέχει ο κίνδυνος εξυπηρέτησης της στόχευσης αυτής γκριζαρίσματος. Ας μην διαφεύγει ότι παιχνίδι εντυπώσεων παίζεται με στόχο τόσο την εσωτερική καταπίεση των πολιτών της χώρας και απ’ την άλλη την χειραγώγηση μερίδας απ’ τους εν Ελλάδι ευρισκομένους, πλέον και ενταγμένους αλβανούς μετανάστες. Στοχεύει να γκριζάρει τη συνείδηση μερίδας έστω νέων που ζουν και εκπαιδεύονται εκεί σε πρότυπα πολύ μακριά του άρρωστου βαλκανικού εθνικισμού του Ισλαμικού σκοταδισμού.

Σε συνδυασμό αυτή η προπαγανδιστική και όχι μόνο προβοκάτσια γκρίζων σκιών στην Ήπειρο με αθλιότητες υπονοούμενων επισήμων δηλώσεων και δήθεν διαρροών εμπιστευτικών πληροφοριών από δήθεν υπηρεσίες πληροφοριών για ανάμειξη της Ελλάδας στην αποσταθεροποίηση της Αλβανίας με στόχο την απόσχιση της Βόρειας Ηπείρου ο Ράμα έχει ενδεχομένως ένα στόχο ακόμη πιο πρακτικό. Το σκηνικό μοιάζει πολύ με την σε επανάληψη ταινία του 1997. Και τότε με φακέλους που αποδεικνύεται πλέον ότι είχαν καταρτιστεί πρόχειρα μάλιστα, στην Τουρκία απ’ τις μυστικές και διπλωματικές της υπηρεσίες, η Ελλάδα φωτογραφίζονταν ως παράγοντας αποσταθεροποίησης ενώ στην ουσία ήταν εκείνη που όχι μόνο διπλωματικά εργάζονταν για την σταθεροποίηση της κατάστασης. Επειδή ο κίνδυνος διολίσθησης της κατάστασης στην Αλβανία είναι πλέον ορατός, ο Ράμα με την Τουρκία στο βάθος με τα προαναφερθέντα στοχεύει να περιορίσει τις παρεμβάσεις της Αθήνας στην πορεία για την εξεύρεση λύσης στο πολιτικό πεδίο της Αλβανίας και στην ομαλή λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος. Η Τουρκία είναι ξεκάθαρο πλέον με τους θύλακες πέριξ των ιμάμηδων, τα εκπαιδευτήρια και «φιλανθρωπικές» οργανώσεις επιδιώκει τη χειραγώγηση των Αλβανών μουσουλμάνων για δημιουργία νέων δεδομένων στη Βαλκανική. Προφανώς η περιθωριοποίηση της Ελλάδας και ο περιορισμός δυνατοτήτων παρέμβασης από πλευράς της είναι μέσα στο σχεδιασμό.

Ακόμη λοιπόν ένας λόγος για το επιδιωκόμενο γκριζάρισμα.

Η εντατικοποίηση της εργασίας πάνω σ’ αυτό το μοτίβο, απ’ τον ζωγράφο – πρωθυπουργό συνδυάζεται με παρεμβάσεις περεταίρω διάλυσης του ιστού της Εθνικής Ελληνικής Μειονότητας. Χρησιμοποιώντας και προβάλλοντας μαριονέτες απ’ το χώρο της απ’ την μια και απ’ την επιδιώκοντας την εξάντληση δυνάμεων που ακόμη έχουν λόγο στην καταγγελία των πρακτικών καταπίεσης του γηγενούς εδώ Ελληνισμού, στην ουσία ο Ράμα και το κατεστημένο θέλει να διευκολύνει το έργο του γκριζαρίσματος στην κυρίως Ήπειρο. Η ΕΕΜ προβάλλοντας δυναμικά τις αξιώσεις και απαιτήσεις της, την ιστορική της κατοχύρωση και των δια αγώνων και θυσιών κατοχυρωμένων δικαιωμάτων της, στην ουσία λειτουργεί σαν ανάχωμα στους μεγαλοϊδεατισμούς των Τιράνων.

Το ΚΕΑΔ, Ένωση για Ανθρώπινα Δικαιώματα και η ομάδα στελεχών που περιβάλλει τον Πρόεδρο του κ. Βαγγέλη Ντούλε είναι ακριβώς ο στόχος πολιτικού διωγμού που επιχειρείται μεθοδευμένα απ’ τα Τίρανα. Η αντιμετώπιση της κατάστασης είναι ακριβώς το ενδεικνυόμενο μέσο για την αναστροφή του παιχνιδιού γκριζαρίσματος. Μια μειονότητα καλύτερα συσπειρωμένη, ένα κλίμα μεγαλύτερης εμπιστοσύνης μεταξύ των στελεχών και αναβάθμιση της λειτουργίας του ΚΕΑΔ είναι απάντηση πολύ πιο αποτελεσματική από ρεπορτάζ που ακούσια εξυπηρετούν τους προβοκάτορες.

Και κάτι άλλο πολύ ουσιαστικό: τα Τίρανα φροντίζουν και κατά καιρούς προβάλουν προσωπικότητες που πλασματικά έχουν δήθεν εκλογική απήχηση. Είναι γνωστό στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ πως φτιάχνονται οι κούκλες και προβάλλονται στην Αθήνα ως εκπρόσωποι της κοινότητας των Ελλήνων εδώ. Δεν είναι καιρός πλέον να σταματήσουν οι αυταπάτες και να υπάρξει πιο νηφάλια αντιμετώπιση;

Αλλιώς ας τους δώσουν πινέλα και ο Ράμα μπογιές να συνεχίσει το γκριζάρισμα…

tachydromos.org


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου