Η σήραγγα Λογαρά κόστισε στους Αλβανούς πολίτες 28 εκατ. ευρώ/χιλιόμετρο

10/08/24, 14:15
Κατηγορία: Επικαιρότητα / Συντάκτης: Reporter

Η εκπρόσωπος Τύπου του Δημοκρατικού Κόμματος, Γκέντα Βανγκέλι, ανέφερε από ότι οι παραβιάσεις και καταχρήσεις κατά την κατασκευή της σήραγγας του Λογαρά έχουν επιβαρύνει τους Αλβανούς φορολογούμενους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Δημοκρατικό Κόμμα καταγγέλλει την κατασκευή αυτής της σήραγγας, την οποία θεωρεί μέρος των στρατηγικών επιχειρήσεων του Έντι Ράμα.

Η Βανγκέλι κατήγγειλε μια σειρά από παραβιάσεις, καταχρήσεις και κλοπές που σχετίζονται με αυτό το έργο. Υποστήριξε ότι η αρχική μελέτη σκοπιμότητας, που είχε πραγματοποιηθεί επί κυβέρνησης Μπερίσα με κόστος 1 εκατομμυρίου ευρώ, δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση Ράμα, η οποία το 2020 ενέκρινε αναθεωρημένη μελέτη με συνολικό κόστος 7,5 εκατομμύρια ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι μια αλβανική εταιρεία είχε υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά για την κατασκευή της σήραγγας, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε με την αιτιολογία ότι καμία από τις προσφορές δεν πληρούσε τα κριτήρια. Στη συνέχεια, η σύμβαση ανατέθηκε σε μια τουρκική κοινοπραξία με προσφορά 12 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερη από την αρχική προσφορά, προκαλώντας ζημιά στον κρατικό προϋπολογισμό.

Η διαδικασία του διαγωνισμού προκάλεσε υποψίες για έλλειψη διαφάνειας, καθώς δεν υπήρχαν άλλοι ειδικευμένοι ανταγωνιστές και η τουρκική εταιρεία ανακηρύχθηκε νικήτρια παρά την ύπαρξη αμφιβολιών για την επαγγελματική της άδεια. Επιπλέον, ο πρώην αναπληρωτής πρωθυπουργός, Αρμπέν Αχμέταϊ, δήλωσε ότι η αλβανική εταιρεία υλοποίησε το έργο στο 100%, χωρίς την εμπλοκή του τουρκικού εργολάβου, κάτι που παραβιάζει τις νομικές διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις.

Ο Ανώτατος Κρατικός Έλεγχος επιβεβαίωσε τις καταγγελίες του Αχμέταϊ, αναφέροντας ότι η έγκριση των κανονιστικών πράξεων που προσέθεσαν 50 εκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο έργο έγινε εκτός προθεσμίας και χωρίς επαρκή ανάλυση.

Η χρήση κανονιστικών πράξεων για σκοπούς μη σχετιζόμενους με επείγουσες καταστάσεις, όπως πανδημίες ή φυσικές καταστροφές, δημιουργεί ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό τους. Η συνολική δαπάνη για την κατασκευή της σήραγγας έφτασε τα 178 εκατομμύρια ευρώ, με κόστος 28 εκατομμυρίων ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Τέλος, επισημάνθηκε ότι η περιβαλλοντική παρακολούθηση του έργου ήταν ανεπαρκής, με αποτέλεσμα την καταστροφή της άγριας βλάστησης στην προστατευόμενη περιοχή του Φυσικού Πάρκου Λογαρά.

Η τουρκική εταιρεία που κατασκεύασε τη σήραγγα Λογαρά, δήλωσε κέρδη 12 εκατ. ευρώ το 2023

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ: