Η σήραγγα Λογαρά κόστισε στους Αλβανούς πολίτες 28 εκατ. ευρώ/χιλιόμετρο

Η σήραγγα Λογαρά κόστισε στους Αλβανούς πολίτες 28 εκατ. ευρώ/χιλιόμετρο

Η εκπρόσωπος Τύπου του Δημοκρατικού Κόμματος, Γκέντα Βανγκέλι, ανέφερε από ότι οι παραβιάσεις και καταχρήσεις κατά την κατασκευή της σήραγγας του Λογαρά έχουν επιβαρύνει τους Αλβανούς φορολογούμενους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Δημοκρατικό Κόμμα καταγγέλλει την κατασκευή αυτής της σήραγγας, την οποία θεωρεί μέρος των στρατηγικών επιχειρήσεων του Έντι Ράμα.

Η Βανγκέλι κατήγγειλε μια σειρά από παραβιάσεις, καταχρήσεις και κλοπές που σχετίζονται με αυτό το έργο. Υποστήριξε ότι η αρχική μελέτη σκοπιμότητας, που είχε πραγματοποιηθεί επί κυβέρνησης Μπερίσα με κόστος 1 εκατομμυρίου ευρώ, δεν έγινε δεκτή από την κυβέρνηση Ράμα, η οποία το 2020 ενέκρινε αναθεωρημένη μελέτη με συνολικό κόστος 7,5 εκατομμύρια ευρώ.

Παρά το γεγονός ότι μια αλβανική εταιρεία είχε υποβάλει τη χαμηλότερη προσφορά για την κατασκευή της σήραγγας, ο διαγωνισμός ακυρώθηκε με την αιτιολογία ότι καμία από τις προσφορές δεν πληρούσε τα κριτήρια. Στη συνέχεια, η σύμβαση ανατέθηκε σε μια τουρκική κοινοπραξία με προσφορά 12 εκατομμύρια ευρώ υψηλότερη από την αρχική προσφορά, προκαλώντας ζημιά στον κρατικό προϋπολογισμό.

Η διαδικασία του διαγωνισμού προκάλεσε υποψίες για έλλειψη διαφάνειας, καθώς δεν υπήρχαν άλλοι ειδικευμένοι ανταγωνιστές και η τουρκική εταιρεία ανακηρύχθηκε νικήτρια παρά την ύπαρξη αμφιβολιών για την επαγγελματική της άδεια. Επιπλέον, ο πρώην αναπληρωτής πρωθυπουργός, Αρμπέν Αχμέταϊ, δήλωσε ότι η αλβανική εταιρεία υλοποίησε το έργο στο 100%, χωρίς την εμπλοκή του τουρκικού εργολάβου, κάτι που παραβιάζει τις νομικές διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις.

Ο Ανώτατος Κρατικός Έλεγχος επιβεβαίωσε τις καταγγελίες του Αχμέταϊ, αναφέροντας ότι η έγκριση των κανονιστικών πράξεων που προσέθεσαν 50 εκατομμύρια ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό για το συγκεκριμένο έργο έγινε εκτός προθεσμίας και χωρίς επαρκή ανάλυση.

Η χρήση κανονιστικών πράξεων για σκοπούς μη σχετιζόμενους με επείγουσες καταστάσεις, όπως πανδημίες ή φυσικές καταστροφές, δημιουργεί ερωτήματα για τον πραγματικό σκοπό τους. Η συνολική δαπάνη για την κατασκευή της σήραγγας έφτασε τα 178 εκατομμύρια ευρώ, με κόστος 28 εκατομμυρίων ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Τέλος, επισημάνθηκε ότι η περιβαλλοντική παρακολούθηση του έργου ήταν ανεπαρκής, με αποτέλεσμα την καταστροφή της άγριας βλάστησης στην προστατευόμενη περιοχή του Φυσικού Πάρκου Λογαρά.

...

Η τουρκική εταιρεία που κατασκεύασε τη σήραγγα Λογαρά, δήλωσε κέρδη 12 εκατ. ευρώ το 2023

Η τουρκική εταιρεία INTEKAR ASL, η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό για την κατασκευή της σήραγγας Λογαρά, κατέγραψε κέρδη ύψους 1,26 δισ. λεκ (περίπου 12 εκατ. ευρώ) το 2023. Σύμφωνα με τον ισολογισμό τη...

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου