Το γκολ των 30 εκατομμυρίων ευρώ στη σήραγγα Λογαρά

Το γκολ των 30 εκατομμυρίων ευρώ στη σήραγγα Λογαρά

Τον Μάρτιο του 2021, η αλβανική κυβέρνηση δημοπράτησε για πρώτη φορά την κατασκευή της σήραγγας Λογαρά, με αρχικό προϋπολογισμό 190 εκατομμυρίων ευρώ.

Αν και η χαμηλότερη προσφορά στον διαγωνισμό ήταν 140 εκατομμύρια ευρώ από την αλβανική εταιρεία Gjoka Konstruksion, το Υπουργείο Υποδομών ακύρωσε τον διαγωνισμό, επικαλούμενο ότι καμία από τις προσφορές δεν ήταν κατάλληλη.

Όταν ο διαγωνισμός επαναλήφθηκε τον Ιούλιο του 2021, η σύμβαση ανατέθηκε σε δύο τουρκικές εταιρείες, αυτή τη φορά με αξία 170 εκατομμύρια ευρώ. Με αυτόν τον τρόπο, το κόστος του έργου αυξήθηκε κατά 30 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που τελικά κατέληξε ως κέρδος στις τουρκικές εταιρείες, μέσω υπεργολαβιών και μηδαμινών εξόδων για την ίδια την κατασκευή.

Η οικονομική ανάλυση δείχνει πως το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών της εταιρείας Intekar-ASL, που ανέλαβε την κατασκευή της σήραγγας, πήγε σε υπεργολαβίες, ενώ η ίδια κατέγραψε σημαντικά κέρδη τα οποία αγγίζουν τα 30 εκατομμύρια ευρώ, ακριβώς τη διαφορά ανάμεσα στην αρχική προσφορά του πρώτου διαγωνισμού και το τελικό ποσό της σύμβασης.

Συμπερασματικά, η σήραγγα Λογάρα τελικά κατασκευάστηκε από την εταιρεία που είχε δώσει τη χαμηλότερη προσφορά στον ακυρωμένο διαγωνισμό, αλλά με ένα επιπλέον κόστος 30 εκατομμυρίων ευρώ για τους Αλβανούς πολίτες. Αυτό το υπερβολικό ποσό προέκυψε από χειρισμούς στα παρασκήνια, που ωφέλησαν την τουρκική πλευρά και επιβάρυναν το αλβανικό δημόσιο ταμείο.

...

Τα 10 πιο χρηματοδοτούμενα έργα στην Αλβανία - Πρώτη η σήραγγα Λογαρά

Οι δημόσιες επενδύσεις στην Αλβανία έχουν καταστεί προβληματικό στοιχείο στον κρατικό προϋπολογισμό, κυρίως λόγω της μη εκπλήρωσης των προγραμμάτων και της αμφισβητούμενης αποτελεσματικότητάς τους, όπ...

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου