Αλβανία: Εγκαινιάστηκε ο πρώτος αυτοκινητόδρομος κατηγορίας Α, με όριο ταχύτητας 130 χλμ/ώρα

Αλβανία: Εγκαινιάστηκε ο πρώτος αυτοκινητόδρομος κατηγορίας Α, με όριο ταχύτητας 130 χλμ/ώρα

Ο αυτοκινητόδρομος Thumanë-Kashar στην Αλβανία αποτελεί μέρος του Μπλε Διαδρόμου, ενός από τα σημαντικότερα έργα υποδομής που συνδέει τη χώρα από βορρά προς νότο, αποτελώντας μέρος ενός διεθνούς διαδρόμου. Το έργο αυτό εγκαινιάστηκε χθες και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα για τον αντίκτυπο που θα έχει στην ανάπτυξη του τουρισμού στην Αλβανία.

Ο άξονας Thumanë-Kashar έχει μήκος 21 χιλιόμετρα και είναι ο πρώτος αυτοκινητόδρομος της κατηγορίας Α.

Αυτό σημαίνει όχι μόνο ευρωπαϊκά πρότυπα οδοποιίας, αλλά και διαφορετικό όριο ταχύτητας από τους άλλους οδικούς άξονες της χώρας. Αυτός ο οδικός άξονας θα είναι ο πρώτος άξονας όπου θα είναι δυνατή η κυκλοφορία με όριο ταχύτητας έως και 130 χιλιόμετρα την ώρα.

Ο άξονας περιέχει πολλά έργα, 11 γέφυρες, 105 λόφους, 6 υπερυψώσεις και 6 υπόγειες διαβάσεις, καθώς και μεγάλες διασταυρώσεις με εξόδους προς το αεροδρόμιο της Ρίνας και τον κόμβο Kashar όπου γίνεται και η σύνδεση με τον δρόμο Τιράνων-Δυρράχιο.

Η κατασκευή αυτού του οδικού άξονα πραγματοποιήθηκε με ιδιωτική χρηματοδότηση, με παραχώρηση 35 ετών. Για τη διέλευση αυτού του οδικού άξονα θα καταβληθεί τέλος 2,1 ευρώ τη στιγμή που υπάρχει δωρεάν και εναλλακτικό οδικό δίκτυο.

Με τη διάνοιξη αυτού του οδικού άξονα αναμένεται να γίνει όλη η κίνηση που δημιουργείται στον βόρειο αυτοκινητόδρομο ή τα προβλήματα στο Αεροδρόμιο θα εκτονωθούν επιτέλους Η Αναγέννηση.

Ο Διάδρομος Αδριατικής-Ιονίου, ο οποίος περιλαμβάνει και τον άξονα Thumanë-Kashar, αποτελεί μέρος του Μεσογειακού Διαδρόμου ΔΕΔ-Μ και έχει συνολικό μήκος 1.550 χλμ. Το 20% του μήκους του διέρχεται από το αλβανικό έδαφος Το συνολικό μήκος αυτού του διαδρόμου στην αλβανική επικράτεια είναι 315 χλμ και ξεκινά από την Κακαβιά, στο Αργυρόκαστρο, μέχρι το Murriqan, όπου γίνεται η σύνδεση με το Μαυροβούνιο. Εν τω μεταξύ, τα τελευταία χρόνια, οι προσπάθειες έχουν επικεντρωθεί στα τμήματα από το Fieri έως το Murriqan, τα οποία έχουν συνολικό μήκος 188 km.

Έτσι, το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας ξεκίνησε πρόσφατα δημόσιες διαβουλεύσεις για τον άξονα Balldren-Murriqan, πράγμα που σημαίνει ότι αυτό το τμήμα βρίσκεται επί του παρόντος στη φάση οριστικοποίησης του έργου.

Το άλλο τμήμα είναι το Balldren-Milot, για το οποίο αυτό το τμήμα έχει δηλώσει ότι σύντομα θα ανοίξει τον διαγωνισμό σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την κατασκευή του. Στη συνέχεια, ο δρόμος συνεχίζεται στον άξονα Milot-Thumane, για τον οποίο ανακηρύχθηκε η νικήτρια εταιρεία, ενώ αυτή τη στιγμή ολοκληρώνονται οι διαπραγματεύσεις για την οριστικοποίηση και την υπογραφή της σύμβασης.

Όσον αφορά τα άλλα 2 τμήματα, που είναι το Kashar-Lekaj και το Lekaj-Fier, έχει γίνει διαγωνισμός και για αυτούς τους άξονες και ανακοινώθηκαν οι νικήτριες εταιρείες και αναμένεται η έναρξη των εργασιών.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου