Υπερτιμολόγηση προϊόντων στην Αλβανία από ευρωπαϊκές εταιρείες: Μελέτη αποκαλύπτει αυξήσεις έως 147%

Υπερτιμολόγηση προϊόντων στην Αλβανία από ευρωπαϊκές εταιρείες: Μελέτη αποκαλύπτει αυξήσεις έως 147%

Η κατάχρηση των τιμών προϊόντων δεν περιορίζεται μόνο στους αλβανικούς φορείς, αλλά επεκτείνεται και σε εταιρείες της ΕΕ που δραστηριοποιούνται στην Αλβανία. Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από τον καθηγητή Οικονομικών Ilir Ciko, τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες πωλούν τα προϊόντα τους στην Αλβανία κατά περίπου 79,7% ακριβότερα από ό,τι στις χώρες τους, δηλαδή εντός της Ε.Ε.

Σε συνέντευξη στο WakeUp, ο Ciko ανέφερε ότι αυτό συμβαίνει χωρίς δικαιολογία και αποτελεί καταχρηστική πρακτική. Ο καθηγητής επεσήμανε ότι από τα 150 προϊόντα που μελέτησε και τα οποία πωλούνται τόσο στην ΕΕ όσο και στην Αλβανία από τις ίδιες εταιρείες, διαπίστωσε ότι οι αυξήσεις τιμών έφτασαν μέχρι και το 147% ανά προϊόν, με τις παιδικές πάνες να είναι ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα.

Για παράδειγμα, ένα κουτί κορνφλέικς πουλήθηκε στην Αλβανία 147% ακριβότερα σε σύγκριση με την τιμή του στην αγορά της ΕΕ, προκαλώντας στρεβλώσεις στην αγορά και αυξάνοντας το κόστος για τους Αλβανούς καταναλωτές.

«Η μελέτη αναφέρεται στη δραστηριότητα ευρωπαϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Αλβανία και πωλούν τα προϊόντα τους τόσο στην Αλβανία όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η έρευνα συγκρίνει απλώς τις τιμές πώλησης των προϊόντων αυτών των εταιρειών στην Αλβανία με τις τιμές των ίδιων προϊόντων στις χώρες προέλευσής τους στην Ε.Ε. Τα αποτελέσματα είναι ανησυχητικά. Συγκεντρώσαμε τις τιμές 150 προϊόντων από τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες στην αλβανική αγορά και τις συγκρίναμε με τις τιμές των ίδιων προϊόντων στην Ε.Ε. Η μέση διαφορά τιμής είναι 79,7%, δηλαδή περίπου 80% υψηλότερη στην Αλβανία. Από τα 150 προϊόντα που επιλέχθηκαν, η χαμηλότερη διαφορά ήταν 24% και η υψηλότερη 147%, με τα δημητριακά πρωινού να πωλούνται πιο ακριβά εδώ», δήλωσε ο καθηγητής Ilir Ciko.

Σχετικά άρθρα


Σχόλια

Προσθήκη σχολίου